Skip to main content
Home / Mediation / Consumentenmediation

Consumentenmediation

Is je (aan)betaalde keuken of badkamer niet geleverd? Is je nieuwe fiets al na een half jaar stuk en geeft de verkoper geeft jou de schuld? Of ging er iets mis bij een koop op afstand of bij het afsluiten van een energie- of telefoonabonnement? Dit zijn allemaal situaties waarin je als consument nadeel kan ondervinden als de verkoper je niet tegemoet wil komen. Mediation kan in dit soort gevallen de oplossing zijn. Jij wil als consument een goed product voor de afgesproken prijs. De leverancier of verkoper zal altijd nastreven dat de klant tevreden is en wil geen negatieve klantervaringen. De mediamediators van Oosterveen & de Groot helpen jaarlijks vele consumenten en leveranciers om op een constructieve manier met elkaar in gesprek te gaan bij dit soort conflicten.

Waarom een Oosterveen & de Groot mediator?

Onze professionele en ervaren mediators helpen je (weer) met elkaar in gesprek te gaan, structureren het gesprek en voorkomen escalatie. Onze mediator is altijd neutraal en kiest geen partij in het conflict. We zien jaarlijks vele zaken en kunnen je bij een grote diversiteit aan situaties bijstaan.

Mediation is een goede keuze in die gevallen waarin de partijen nog openstaan om met elkaar in gesprek te gaan en een gezamenlijke oplossing te vinden. Het traject is vaak voordeliger en sneller dan een gang naar de rechter. Ook heeft mediation een informeler karakter. Het doel van de gesprekken is om tot een uitkomst te komen die voor beide partijen acceptabel is. De mediation is vrijblijvend tot het moment dat jullie het eens zijn en de mediationovereenkomst tekenen.

Waar kunnen we je mee helpen?

Onze mediators kunnen ondersteunen bij veel verschillende situaties met je buren. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:

  • is er sprake van het niet leveren van een product of dienst?
  • is een product binnen korte tijd kapot en weigert de leverancier het te repareren of vervangen binnen de garantie?
  • is er sprake van een product dat afwijkt van hetgeen besteld is, bijvoorbeeld een andere uitvoering of kleur?
  • heb je een verzekering, energiecontract of telefoonabonnement afgesloten en blijken de voorwaarden anders dan je verteld is?

Als je twijfelt of jouw vraagstuk passend is voor mediation, neem dan vrijblijvend contact met ons op of bel ons op 085 004 9900.

Kom je er met mediation niet uit, dan heb je ook de mogelijkheid om een juridische procedure te starten.

Wij hadden een nieuwe keuken besteld en de leverancier bleef de levering maar uitstellen. Op een gegeven moment had ik er echt geen vertrouwen meer in en wilde ik de koop ongedaan maken. Dat accepteerde hij niet. Uiteindelijk zijn we om tafel gegaan. Toen bleek het probleem vooral in de communicatie van de verkoper te zitten. Binnen een maand na de mediation zat de keuken erin. Ik ben niet heel blij met de aanloop van mijn aankoop, maar wel met het uiteindelijke resultaat. Ik heb het gevoel dat ik nu nog aan het wachten zou zijn geweest als we niet onder leiding van Douwe goede afspraken hadden gemaakt.

Tim, cliënt mediation
Neem contact op met

mr. Gerlieneke Postma – de Boer

Jurist

Heb je een vraag of kom je er niet uit?
Neem gratis contact met ons op: 085 004 9900
of mail naar gerlieneke@oosterveendegroot.nl

Vrijblijvend contact